Salgsbetingelser

1. Avtalen

Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos synthshop.no. Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom synthshop.no (Kreativ Tørke AS) og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos synthshop.no.

2. Partene

Selger:
Firmanavn: Kreativ Tørke AS.
Org nr.: 933636534MVA
Adresse: Nordalveien 13C, 0580 Oslo
Telefon: 95939833
E-post: info@synthshop.no
Kjøper:
Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.

3. Priser

Alle priser i nettbutikken er oppgitt i NOK og inkluderer 25 % MVA. Før du betaler varen, vil du få oppgitt totalprisen på kjøpet. Det tas forbehold om at det kan oppstå feil priser. Du vil i slike tilfeller bli kontaktet.
Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

5. Betaling

Betaling skjer via Vipps Checkout. Du kan betale med Vipps eller kort. Pengene blir reservert inntil varen er sendt.

5. Levering

Ordren din sendes med Posten/Bring og vil normalt være hos deg i løpet av 2-5 dager.
Lengre leveringstid kan forekomme i perioder. Det tas forbehold om utsolgte varer. I slike tilfeller vil du bli kontaktet.
Dersom varen ikke kan leveres i postkassen din, vil du få melding om hvor varen kan hentes.
Du kan også velge å hente varen på vårt lager i Oslo. Du vil da få en epost med detaljer om når du kan hente varen. Vær oppmerksom på at vårt lager ikke har ordinære åpningstider, og henting kan kun skje etter avtale.

6. Angrerett

Du kan benytte deg av angretten om du likevel ikke ønsker varen. Angrefristen utløper 14 dager etter at du har mottatt varen. Dersom du vil benytte deg av angreretten etter angrerettsloven, må du fylle ut angreskjema som følger med pakken eller kontakte oss på info@synthshop.no.
Varen skal være i samme stand som da du mottok den. Returkostnader må dekkes av kjøper, jf angrerettsloven § 15 andre ledd. Det er kun varekostnaden som refunderes, ikke kostnaden for frakt.
Du er ansvarlig for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil foretaket gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen til kunden tilbakebetales. Dokumentasjon på uforsvarlig og unødvendig undersøkelse av produktet som medfører verdireduksjon vil bli sendt forbruker pr epost. Pengene du har betalt for varen vil refunderes når varen er mottatt.

7. Uavhentede pakker

Dersom du ikke henter pakken din, vil den bli returnert til Kreativ Tørke AS. Du vil da bli belastet et gebyr på kr 149,- som skal dekke kostnadene i forbindelse med frakt og retur.

8. Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

9. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.